Dag 3: (Zondags)rust en reinheid - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniëreis Genemuiden - WaarBenJij.nu Dag 3: (Zondags)rust en reinheid - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniëreis Genemuiden - WaarBenJij.nu

Dag 3: (Zondags)rust en reinheid

Door: Mark, Tiemo, Tiemen & Tim

Blijf op de hoogte en volg Roemeniëreis

22 Juli 2018 | Roemenië, Oşorheiu

Goede avond thuisblijvers,

Vanochtend ging om 8 uur de wekker. Helaas voor sommigen was het iets vroeger vanwege de hevige onweersbui van vannacht. Dit weerhield Gerdien er niet van om haar eerste biertje van de dag te pakken, maar gelukkig stak de andere leiding hier een stokje voor.

Na het ontbijt in het wijkgebouw, was het tijd om naar de kerk te gaan in Osorhei. Anne-dirk had niet zoveel schik om naar de kerk te gaan. Daarom besloot hij om zich te verstoppen in de WC in het wijkgebouw. Helaas voor hem ging zijn plan in rook op, want het gebouw ging op slot. Waardoor hij noodgedwongen in de groepsapp moest vragen wie hem van deze benauwde situatie kon bevrijden.

De dienst was erg mooi, maar helaas niet verstaanbaar voor onze Nederlands oren. Na een dienst van 1,5 uur konden we vervolgens koffiedrinken bij Ds. Visky thuis. Waar we in principe altijd verblijven.

Na de lunch hadden we wat vrije tijd, die de meesten gebruikten om de rustdag eer aan te doen.
Om twee uur vertrokken we weer in auto’s naar Paleu om daar vervolgens naar de kerk te gaan. Na een lange autorit hadden bepaalde mensen zin een sigaretje. Dit leidde een woede uitbarsting van Gerdien, die graag wil dat de Hongaarse gewoontes worden nageleefd.

Om drie uur begon de kerk en mochten we weer naar een onverstaanbare preek luisteren van ds. Lassi.
Om zes uur s ’avonds was het tijd voor het diner. De maaltijd bestond uit aardappelpuree en kipschnitzels. Tiemen wist het record weer te vestigen door maar liefst 6,5 kipschnitzels op te eten.

Na het einde van de maaltijd is er tijd voor ontspanning en staat ons een lekker kampvuur te wachten.

Met henk-jan gaat het inmiddels weer goed na de zaagsel verschuiving bij het zwembad de vorige dag.
Groetjes aan Rick de Lange, die er helaas niet bij kon zijn dit jaar!

Later en tot de volgende blog!

Mark, Tiemo, Tiemen & Tim

• 22 Juli 2018 - 20:36

Alfred,Margrethe En Loïs Bakker:

Hé lieve Roemenië gangers,
    Fijn om weer jullie blogs te lezen! En leuke foto’s met o.a. gezonde fruithapjes

• 22 Juli 2018 - 20:45

Henk:

Leuk om te lezen!! Sterkte de komende week bij het klussen en de
    vbk..

• 22 Juli 2018 - 21:26

Klaas Timmerman:

Tiemen 6,5 kippesnitzel! Ik ben trots op je!

Veel succes met de klus allemaal!

• 23 Juli 2018 - 05:52

Marida.:

Mooi geschreven mannen! Leuk om jullie belevenissen te volgen.
    Veel succes vandaag met de VBK en het klussen.

• 23 Juli 2018 - 16:16

Siebren Groothuis:

Lekker bezig Dirk! Je voelt je daar al aardig thuis zo te zien.

Groeten allemaal en nog veel succes!

• 23 Juli 2018 - 21:38

Roel, Ingrid En Ruth Van Maastricht:

s Jonge jullie beleven nu al van alles, wat gaat dat nog worden ?
    Succes met de VBK en de klussen bij de mensen !