Dag 6: Een leuke, productieve dag - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniëreis Genemuiden - WaarBenJij.nu Dag 6: Een leuke, productieve dag - Reisverslag uit Oşorheiu, Roemenië van Roemeniëreis Genemuiden - WaarBenJij.nu

Dag 6: Een leuke, productieve dag

Door: Anneroos, Marit, Gerrieke, Henk-Jan en Jan-Anne

Blijf op de hoogte en volg Roemeniëreis

25 Juli 2018 | Roemenië, Oşorheiu

Geachte leden der Staten Generaal,
Na een paar stressvolle potjes weervolven en het applaus voor Henk-Jan omdat hij eindelijk alle namen wist, werd het tijd om te gaan slapen. De oordopjes gingen in, de maskers gingen op en het gesnurk overheerste al het geluid binnen de slaapkamers. Totdat Niels besloot om zijn bed in te smeren met after-sun en daarna zoveel spijt kreeg dat hij besloot de rest van zijn kamergenoten de schuld te geven, en daarom een paar flinke klappen met zijn t-shirt uitdeelde. Na een paar blauwe plekken en gekneusde lichaamsdelen werd er weer verder geslapen.
Om ons na een korte nacht te bemoedigen vergeleek dominee Visky ons met het leger van Napoleon; na een korte stilte voegde hij daar nog even aan toe dat het wel na de verloren strijd tegen Rusland was.
Nadat we allemaal lekker hadden ontbeten was het weer tijd om onze projecten te gaan bezoeken.
Bij het klussen zijn er kamers afgemaakt maar zijn we ook begonnen aan andere delen van het huis. Keukens zijn betegeld, muren zijn geverfd en het Bartimeus project is afgerond.
Tussendoor was er ook de gelegenheid om pauze te houden, in deze pauze werd er ook bekend dat Tim last had van smetvrees, door 10 meter om de speeltuin te lopen waar een prullenbak stond.
Bij project Beagle hebben Alianne, Alienke en Gerrieke hun benen ingesmeerd met een geel middeltje voor hun muggenbeten, die ze van de bewoonster hadden gekregen, toen ze vroegen wat er in zat bleek dat het geen zalf voor muggenbeten was maar vet van een zelf geslacht varken en nog veel meer onsmakelijke ingredienten. Toen ze dit te horen kregen begon de race naar de wasbak.
Dezelfde mevrouw stond erop dat de meiden allemaal een beeldje moesten uitzoeken, waarbij Alienke een beeldje van de kast pakte waar het hoofd van afbrak (door haar manier van rustig oppakken).
Voor de VBK groep begon de ochtend met gymnastiek. De groep werd op de proef gesteld door te moeten dansen bij de verschillende liedjes die werden gezongen, dit leverde leuke beelden op. De VBK groep heeft vandaag met knopen en kralen. Hannemarie was zo enthousiast met het uitdelen van de borden met kralen en knopen, dat toen ze het bord op tafel zetten de inhoud alle kanten op vloog en het bord zo goed als leeg op tafel stond; de tafel er gekleurd uitzag met alle kralen.
Nadat de kinderen hun armbanden hadden gemaakt, vonden ze het erg leuk om met de kralen die nog op tafel lagen te knikkeren, doordat zij dit deden was het op sommige plekken oppassen om niet te vallen over de kralen, omdat er zoveel op de grond waren beland.
Vanmiddag was er de VBK in Osorhei ook hier werd er gezongen met gebaren. De kinderen vonden het erg leuk om armbandjes te maken en gingen na de VBK vrolijk aan de maaltijd en daarna naar huis.
Bij de Granny’s werd er door de vrouw des huizes een glaasje cola aangeboden, nouja aangeboden? De glazen die uit alle hoeken van de kamer werden getrokken werden tot het randje volgeschonken met de ‘heerlijke’ cola. Nadat Mark met heel veel moeite zijn glas had leeggedronken, werd ons nog een glas aangeboden. Dit leek Mark niet zo’n verstandig plan maar Bram vond het wel een leuk idee en zei tegen de vrouw dat Mark nog wel een glaasje lustte. Waarna de vrouw het glas van Mark tot de rand vulde en Mark deze met een grote grijs op zijn gezicht leegdronk.
Vanmiddag zou Bart de mensen van het klusproject deur wel even ophalen zonder tomtom. Dit was echter niet zo’n heel strak plan, hij wilde Oradea op deze manier goed leren kennen door meerdere malen de verkeerde afslag te nemen. Na eindelijk te zijn aangekomen bij het klusproject en de klussers bij in de auto zaten reed Bart ‘veilig’ terug naar Osorhei. Nouja veilig? Het leek wel een Bart Verstappen rit. Toen hij voor het rode stoplicht stonden te wachten, kwam er een BMW naast hem staan, Bart wilde deze er graag uit rijden (dragrace), echter toen het stoplicht op groen sprong, wilde Verstappen racen en sloeg de auto af.
De klussers kwamen uiteindelijk om 10 over half zeven binnen bij de maaltijd en konden direct aanschuiven. We hebben genoten van een bord heerlijke pasta met saus en als toetje een lekker ijsje.
Vanavond tijdens het schrijven van deze blog (en we zijn inmiddels al een tijdje bezig met het schrijven) gebeurden er nog een paar leuke dingen. Arjan wil graag een glaasje water en draait de fles open, waarbij hij niet verwachtte dat deze begon te spuiten (het was water met prik) hierdoor werd de keuken gedeeltelijk gevuld met water.
Ook werd er onder de blog bekend dat een paar dames niet vrolijk worden van de jonge katjes van de dominee, ze begonnen hard te gillen toen Henk-jan en Jan-Anne de jonge katten even tegen hen aan hielden en naast hen gingen zitten met de katten op schoot.
Nu zijn we om tien voor elf eindelijk aan het einde van onze blog. We hopen dat jullie het weer een leuk verhaal vinden van de belevenissen van deze dag.

Groetjes,
Anneroos, Marit, Gerrieke, Henk-Jan en Jan-Anne

• 25 Juli 2018 - 21:43

Familie Olie:

Wat een belevenissen. Wat een mooie foto, Anne! We wisten niet dat je zo onderdanig kan zijn.....;-)
    We merken dat jullie genieten om er te zijn voor de kinderen, de mensen en voor elkaar. Fijne week nog!

• 25 Juli 2018 - 21:49

Berlinda:

Leuk om zo met jullie belevenissen mee te lezen! Goed bezig daar samen! Heel veel succes nog toegewenst met elkaar. (knuffel aan Rosalie

• 26 Juli 2018 - 05:34

Henk En Marida:

Wat een belevenissen weer. Geweldig om te lezen!
    Tjonge dat varkensvet zo goed helpt tegen muggenbeten, wat een geluk voor de drie dames!

• 26 Juli 2018 - 06:40

Familie Van Dijk Hasselterdijk:

Wat een leuke verhalen allemaal. Je kunt zien dat de kinderen genieten van de VBK ! Hele fijne week toegewenst en geniet ervan ! Elke morgen kijken we uit naar het volgende verslag.